ENFORTIR EQUIPS DOCENTS

Hem ideat i engegat un Programa, conjuntament amb El Camino del Élder, per portar la facilitació, que funciona en altres organitzacions, a les escoles i als equips docents.

Com a persones consultores i facilitadores especialitzades en lideratge i treball en equip portem molts anys ajudant les organitzacions a gestionar-se millor i a contribuir a què els equips treballin més col·laborativament. Ho fem abordant temes com:

  • Acollir i atendre la diversitat d’estils presents a l’equip.
  • Crear espais de confiança i seguretat psicològica entre companys i companyes.
  • Cuidar la salut emocional dels docents.
  • Abordar les tensions i conflictes de manera constructiva.
  • Cuidar l’ambient i la cohesió de l’equip més enllà dels cafès informals.
 
Vídeo curt del Programa:
 

El programa està dissenyat a partir d’aquestes 4 fases:

Fase 1 – Diagnosi del centre educatiu

Realitzem una diagnosi de la cultura organitzativa del centre, per entendre i visibilitzar la manera d’organitzar-se i relacionar-se de l’equip docent.

S’identifiquen les fortaleses i àrees de millora de l’equip, en relació la confiança, la comunicació, la cohesió, el nivell estructural o relacional dins l’equip.

Fase 2 – Sessions formatives

En la fase de formació, assolim un llenguatge comú sobre com treballar juntes de manera més conscient, i consta de 4 píndoles formatives entorn al treball en equip que pretenen dotar els docents de coneixements bàsics sobre el funcionament dels equips de treball i eines i metodologies per analitzar, reflexionar i engegar canvis positius a la dinàmica del propi equip docent.

  • Què passa quan treballem en equip?
  • Espais de treball efectius, inclusius i motivadors.
  • Comunicació eficaç.
  • Gestió de la complexitat.

Fase 3 – Acompanyament en el repte

Acompanyament a l’equip docent per abordar un repte que el mateix equip identifica que tinguin al centre educatiu, ja sigui en la relació amb l’alumnat o la comunitat educativa.

La metodologia d’acompanyament en el repte promou l’autoreflexió, la participació, escolta i inclusió de la diversitat i la innovació.

Fase 4 – Diagnosi Post-Programa

Realitzem la mesura de l’impacte del programa sobre l’equip docent del centre. Es torna a passar la diagnosi cultural i organitzacional i es retorna al centre un informe amb l’impacte del programa a l’equip.


Per a més informació consulta la web del Programa: https://docentsfacilitadors.com/

Vídeo resum del Programa: