Novetats

Activitat servei a les persones

Una nova visió de l’atenció a les persones centrada en l’experiència dibuixa el nou paradigma en aquest àmbit

L’experiència de la persona atesa quan passem de gestionar serveis a acompanyar els projectes de vida de les persones fa un gir de 180 graus. Sembla que ja ningú vol vendre productes ni serveis, ara sembla que tothom ha de vendre experiències: l’experiència del pacient, l’experiència de conduir, l’experiència de viatjar… Com es tradueix aquest fet en l’àmbit social i més concretament en l’àmbit dels serveis d’atenció a les persones? Des de Vector5 impulsem nous models de gestió i d’atenció a les persones i el seu entorn social. Treballem des d’un nou paradigma integrat, basat en: la centralitat de la persona i les seves necessitats i demandes per construir el seu projecte vital i integració social; els drets de la persona i la seva autonomia;

Llegir »
Organitzacions Teal

L’equilibri en les organitzacions Teal

Fa temps que vaig predicant que el major aprenentatge que m’he endut dels 3 anys de formació en facilitació de grups ha estat  mirar les organitzacions i els equips sota el prisma de cercar l’equilibri entre aconseguir resultats i objectius, tenir cura de les persones i establir bons processos.   En aquesta sentit parlem d’organitzacions sanes quan tenen cura de tots i cadascun d’aquests 3 aspectes i existeix un equilibri entre ells: Els Resultats / Objectius: que l’organització tingui una direcció i sentit, que disposi de propòsit, missió o visió, i que aquests siguin coneguts i compartits per les persones que la conformen; que tingui èxit en el desenvolupament de l’activitat; i que s’assoleixin els resultats i els objectius establerts. Els Processos: que estigui ben

Llegir »
Facilitació escoles

Docents facilitadors per una comunitat educativa saludable

Conjuntament amb les nostres amigues i sòcies d’El Camino del Élder hem ideat i engegat un projecte de formació i acompanyament per portar la facilitació, que funciona en altres organitzacions, a les escoles i als equips docents. Com a equip de consultores i facilitadores especialitzades en lideratge i treball en equip portem molts anys ajudant les organitzacions a gestionar-se millor i a contribuir a què els equips treballin més col·laborativament. Ho fem abordant temes com: Acollir i atendre la diversitat d’estils presents a l’equip. Cuidar la salut emocional de les persones treballadores. Abordar les tensions i conflictes de manera constructiva. Crear espais de confiança i seguretat psicològica entre companyes. Cuidar l’ambient i la cohesió de l’equip més enllà dels cafès informals. Tot i ser conscients que

Llegir »
El buen patrón

El Buen Patrón: reflexions sobre el Poder

De la pel·lícula el Buen Patrón (la que ha rebut més nominacions en la història dels Goya, amb 20), se’n poden extreure un fotimer de reflexions sobre pràctiques totalment qüestionables en relació amb a la gestió empresarial. En aquest article m’agradaria centrar-me en el Poder, que precisament encapçalava el títol del darrer mòdul de la formació sobre Facilitació Sistèmica que estic cursant.   A mode de sinopsi: Julio Blanco (Javier Bardem) és el propietari d’una empresa que fabrica balances industrials i que espera la imminent visita d’una comissió que avaluarà atorgar-li un premi local a l’excel·lència empresarial.   A la pel·lícula se’ns mostra un Julio Blanco que exerceix un rol de direcció autoritari i molt tradicional, que lligo amb el que exposa la Julie Diamond

Llegir »

To Teal & Not To Teal

Arribar a ser un bon líder a dia d’avui implica un exercicide presa de consciència, de coherència, de revisió de qui somi de com ens relacionem amb altres persones i amb el món.

Llegir »

Ens hem adherit a l’Estratègia #ESSBCN2030

L’Estratègia de l’Economia Social i Solidària per Barcelona 2030 és un document consensuat entre les entitats representatives de l’àmbit de l’Economia Social i Solidària (ESS), liderades per l’AESCAT i l’Ajuntament

Llegir »